Ostatní

Jak chudý brašnář založil luxusní značku – Louis Vuitton


Francouzské kabelky značky Louis Vuitton jsou jedny z nejluxusnějších na celém světě. Přitom zakladatel této věhlasné značky byl pouhý chudý brašnář, který ušel asi 400 km do Paříže jen proto, aby se vyučil brašnářem. To, že v daleké budoucnosti bude jeho značka tak populární, aby se její výrobky staly nejčastěji kopírované, se již neodžil.

Zakladatel Louis Vuitton

I když je jeho jméno známo po celém světě, narodil se Louis Vuitton roku 1821 ve Francii a protože měl představu o tom, co chce dělat, vydal se do Paříže. Tam po jeho nápadech a práci byl zájem, takže se stal žádaným a vyhledávaným.

Na světové trhy

Na sklonku devatenáctého století Louis umírá a po něm firmu přebírá jeho syn Georges Vuitton, který jí dá jméno, které má do teď. Nestačí mu, že je značka známá po celé Francii. S kampaní odjíždí do USA, kde se setká s pozitivním přijetím. Následuje expanze na evropské trhy, ale i v Americe a Asii.

Opět v rukou rodinného klanu

Značka Louis Vuitton, jako rodinný podnik je stále v rukou generací, protože dále přebírá velení této čím dále slavnější značky vnuk zakladatele a to Gaston-Louis Vuitton. Ten se drží přesvědčení, které mu vštěpil jeho otec a dále pokračuje firma s masivní kampaní, která hlásá úspěch.

Logo LV až v padesátých letech

Historie značky je opravdu obsáhlá, každopádně za zmínku stojí vznik loga „LV“, jež vzniklo až někdy v padesátých letech dvacátého století, tedy více než sto let od založení značky. V té době se kabelky i kufry Louis Vuitton s oblíbenými vzory jako damier aj. Teprve tehdy se zrodilo logo, jaké známe dnes, tedy mírně překřížené písmena „L“ a „V“.

Velký Marc Jacobs

V osmdesátých letech se stává uměleckým ředitelem módní návrhář Marc Jacobs, který nejen vnese do podniku něco nového a svého – firma se zaměřuje i na oděvy, ale především kabelky opatří sériovým číslem.


Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *