Ostatní

Proč ďábel nosí Pradu?


Slavná italská módní značka, která poměrně nedávno oslavila sto let od svého vzniku, by takové fungování nezažila, pokud by se řídila ustanovením svého zakladatele Maria Prady.

Popularitu přineslo zavedení letecké dopravy

Jak už to tak bývá, často velkým věcem pomohou náhody a dané skutečnosti. Nejiné to bylo i se značkou Prada, jež založil zmíněný Mario Prada spolu s bratrem Martinem jako Fratelli Prada (bratři Prada). Ambiciózní Mario navrhoval kabelky, kufry a boty, které ve své době byly obecně velice populární. Zrod letecké dopravy však poukázal na nedostatky a to, že zmíněné kufry byly moc těžké. Jenže to Mario Prada nenechal jen tak být a výrazně jim odlehčil, což opět zvýšilo produktivitu značky.

Ženy mají být u plotny

Mario byl ženatý a svoji ženu miloval. Jenže byl zastánce tradičních hodnot a to, že ženy se mají starat o domácnost a práci mají přenechat mužům. Jenže nestalo se to, co chtěl a syn Maria odmítl firmu převzít, proto se ujala vedení jeho dcera Louisa, která značce dodala světový věhlas. Další popularitu přinesla Miuccia Prada, vnučka Maria Prady, která ji dodala to jméno, jaké má dnes.

Další osud Prady

A to zvláště proto, že se provdala za Patrica Bartelliniho, jež je naprosto famózní ve věcech řízení podniku a marketingu. Miuccia zas má zděděný cit pro vkus, módu a tak toto spojení je více než šťastné pro takřka rodinný podnik Prada.

Rozšíření sortimentu

Prada je lehká, svěží a nositelná. To je základ všech výrobků značky, zasahující nejen klasickou módu, oděvy pro dospělé, ale i děti a mladé (kolekce MiuMiu), také prádlo, parfémy i dokonce kosmetiky. Oblíbenost značky je dána právě jejím bohatým zaměřením a tradicí, píšící se od roku 1903. Vždy jde s dobou a nezastaví ji prakticky nic. A to možná právě i proto, že v duchu této značky je dávka provokace i odvahy.


Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *