Ostatní

Rodinný podnik po generace – Fendi


Značkovou kabelku Fendi touží mít ve svém šatníku snad každá správná žena. Jde o prestiž, ale i kvalitu, která funguje zhruba jedno století.

Když se zamilovanost potká s dobrým obchodem

Mladá Adele si otvírá prodejnu s koženými a kožešinovými výrobky v Římě roku 1918. Reaguje tak na poptávku trhu a také toho, co má sama ráda. Zde se potkává s Eduardem Fendim, za kterého se provdá a spolu roku 1925 založí vlastní značku a rodinný podnik v jednom – Fendi. Adel měla smysl pro umění a cit, Eduard byl zas schopný obchodník a finančník. Toto snoubení se projevilo jako šťastné a důkazem bylo celkem pět dcer, manželského páru Fendi.

Když už nevíte co, přijde Lagerfeld

Do rodinného podniku se samozřejmě hned od útlého věku mladé dívky Fendi zapojují, přičemž se manželům zdá být jejich podnik jaksi bez jiskry, takže si na pomoc povolávají svérázného a fascinujícího malého módního návrháře – Karla Lagerfelda, který vdechne značce nový směr. Ten i navrhne typické logo, propojení dvou „F“.

Pět dcer a všechny Fendi

Bohužel rodinný podnik zasáhla smrt obou rodičů, což ale paradoxně mělo pozitivní vliv na spolupráci všech sester, které to ještě více stmelilo dohromady. Mimo klasické kožené kožešinové výrobky se na trhu objevují i další produkty, jako je první parfém Fendi či kolekce pro mladé.

Krize nasává

Protože se v devadesátých letech začalo hojně bojovat proti nošení kožešin a pravé kůže, a to velkou vlnou odpůrců, kteří rostou jako houby po dešti. Nastává tak úpadek, protože kožešiny a kůže je dominantou celé značky.

Vnučka Fendi oživí značku

Velkou renesanci přináší vnučka zakladatelů Maria Silvia Venturini Fendi, která se u své babičky inspiruje a na trh přináší slavnou kabelku Baguette, s níž se značka dostává opět do popředí světové módy. Dnes patří Fendi do koncernu LVHM, a vede si dobře.

 

zdroj obrázku: thedubaimall.com


Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *